Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Papryka słodka - pomyslnahobby.pl

Papryka słodka
damian

Papryka słodka ceniona jest jako przyprawa, przez wszystkich tych, którzy lubią dodać daniom nieco ostrości. Papryka stanowi doskonałe źródło wartości odżywczych. Co ciekawe, zachowuje je ona nawet podczas obróbki termicznej czyli duszenia i pieczenia. Świeża papryka zawiera sporo witaminy c. Papryka sproszkowana pozytywnie wpływa na trawinie oraz pobudza apetyt. Papryka uznawana jest za roślinę z rodziny psiankowatych, znalazła ona szerokie zastosowanie w kuchni. Począwszy od jej świeżej postaci, a skończywszy na papryce suszonej, którą dodaje się do potraw w celu podkreślenia ich smaku. Dzięki bogactwu odmian papryki możemy wybrać taką, która najbardziej nam odpowiada.
Paprykę chętnie wykorzystuje się jako składnik leczo oraz zup. Papryka zawiera wiele witamin oraz składników mineralnych, takich jak potas, wapń, fosfor, magnez, żelazo czy witamina E. Dodatkowy atut stanowi zawarty w papryce lipoken, który wychwytuje wole rodniki. Najzdrowsza jest oczywiście papryka surowa, która zawiera najwięcej witamin. Ograniczenie jej spożycia zaleca się osobom, które cierpią na schorzenia reumatyczne. Przed używaniem ostrej papryki ostrzega się także małe dzieci oraz osoby starsze, jak również osoby o wrażliwym żołądku. Pozostali mogą ją spokojnie jeść.
Liczne są odmiany papryki, najpopularniejsze to papryka czerwona, zielona i żółta. Papryka czerwona najlepiej wpływa na skórkę oraz wzrok. Posiada dużo beta-karotenu. Dzięki temu świetnie wpływa na cerę. Papryka zielona z kolei posiada dużo kwasu foliowego i polecana jest kobietom, które planują ciążę, jak również wszystkim tym, którzy pragną posiadać dobry nastrój oraz właściwe parametry krwi. Papryka żółta natomiast dostarcza wiele witaminy E, ceniona jest przede wszystkim właśnie za to, ale i jako źródło luteiny i zeaksantyny. Oczywiście oprócz wymienionych właściwości, papryka różni się także smakiem, każdy kolor smakuje bowiem nieco inaczej. To od nas zależy który z nich wybierzemy dla siebie i w jaki sposób je przyrządzimy i podamy.